האם לקנות רכב חדש?  שיקולים בעד ונגד

יש משהו מרגש ומהנה ברכישת רכב חדש, העובדה שניתן ליהנות מהדגם המתקדם והחדיש ביותר, הידיעה שאתם תהיו הראשונים אשר נוסעים ברכב. כמובן, שגם נושא הבטיחות מהווה כפרמטר בעל משמעות.
יחד עם זאת, רכישת רכב חדש גם כרוכה בהשקעה כספית גבוהה, וכידוע, הערך של הרכב רק הולך ויורד עם הזמן.
מעבר לזה, יש גם את נושא הפקקים וזיהום האוויר – וכידוע, כל רכב אשר עולה לכביש "תורם" במידה מסוימת את חלקו לנושא – אלא אם מדובר ברכב חשמלי או היברידי, המהווים כרכבים ידידותיים לסביבה.
אז כאן יכולה לעלות שאלה והתלבטות אם לקנות רכב חדש, או לעשות שימוש באלטרנטיבות שונות כמו: השכרת רכבים, שימוש בתחבורה ציבורית או רכישה של רכב מיד שניה.
בכדי להקל עליכם את ההחלטה, להלן מספר שיקולים שחשוב לקחת בדרך לקבלת ההחלטה:

שיקולים בעד רכישת הרכב

להלן מספר שיקולים מדוע כן כדאי ומומלץ לרכוש רכב חדש, חשוב כמובן לקחת את השיקולים הללו בחשבון לפני שמקבלים החלטה:

  • נוחות – אין כל ספק כי רכב חדש טומן בחובו נוחות גבוהה. הידיעה שיש לכם רכב איכותי, שמחכה לכם וזמין עבורכם בכל שעה בהחלט יכולה לתרום את תרומה לאיכות החיים.
  • חופש – רכב חדש מספק תחושת חופש, בידיעה שלא משנה לאן תרצו להגיע ומתי תרצו לעשות זאת, תוכלו להשיג את המטרה בצורה פשוטה, קלה ונוחה.
  • תחזוקה – רכב חדש מצריך לרוב מינימום תחזוקה – לפחות בהשוואה לרכב ישן יותר. כך שאם ההתלבטות היא בין רכישה של רכב חדש לבין רכישת רכב יד שניה, אין כל ספק שלשיקול הזה יכולה להיות השפעה על הבחירה.
  • התאמה לדרישות ולצרכים – כשאתם רוכשים רכב חדש יש לכם אפשרות לבחור ברכב אשר יספק מענה איכותי על מלוא הדרישות, הצרכים והציפיות שלכם – מבלי לעשות פשרות או וויתורים.

שיקולים נגד

כאמור, שלצד השיקולים החיוביים ואלו שבעד הרכישה יש גם שיקולים נגדיים שגם אותם כדאי ומומלץ להכניס לתמונה.

  • עלויות – מעבר לעובדה שרכישת רכב חדש מצריכה הוצאה של סכום כסף גבוה במיוחד, יש לקחת בחשבון גם את ההוצאות הנלוות – לדוגמא, אם רכשתם רכב יקר, סביר להניח שלא תוותרו גם על ביטוח מקיף, וגם כאן מדובר בהוצאה שכדאי לקחת בחשבון. כמובן, שגם רכב חדש אמור לעבור בדיקות תקופתיות ולהיות כרוך בהוצאות נלוות רבות נוספות שיש לקחת בחשבון.
  • חניה – אם ההתלבטות היא אם לרכוש רכב חדש או לוותר על רכישת רכב כרגע ולהסתייע בתחבורה ציבורית, במוניות ובשירות של השכרת רכבים. כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא של חניה – אם אין לכם מקום חניה מסודר בבניין, כדאי שתיקחו בחשבון שיהיה עליכם לדאוג גם לנושא הזה – וישנם מקרים בהם מציאת חניה תהווה כמשימה כמעט בלתי אפשרית.
  • זיהום – אם אתם לא רוכשים רכב חשמלי (שכידוע, העלות ההתחלתית שלו היא מאוד גבוהה בגלל הסוללה, בנוסף על כך יש גם צורך לדאוג לעמדת הטענה), יש לקחת בחשבון שכל רכב שעולה על הכביש "תורם" את חלקו לזיהום. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא כמובן גם להכניס את הפרמטר הזה לתמונה לפני שמקבלים החלטה.

לסיכום, אם אגם אתם מתלבטים אם לרכוש רכב חדש או לבחור באחת מהאלטרנטיבות המוצעות לרכישה, ההמלצה היא לקחת בחשבון בשלב הראשון את כל השיקולים אשר יאפשרו לכם לקבל החלטה מושכלת ונבונה. בסופו של דבר, מדובר ברכישה משמעותית ובהחלטה שיש לה השפעה רבה ולכן, כדאי לקבל אותה בתבונה ובצורה שלמה.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים